
We are available 24/ 7. Call Now. Contact information
Theodore Lowe, Ap #867-859 Sit Rd, Azusa New York
Theodore Lowe, Ap #867-859 Sit Rd, Azusa New York
vodič kroz osnovne pojmove za početnike
Digitalni marketing je najbolji onda kada ne izgleda kao marketing.
Cilj marketinga oduvijek je bio povezivanje i komunikacija sa ciljanom publikom u pravo vrijeme ali i na pravom mjestu.
Koje je pravo mjesto danas?
U današnjem svijetu to znači da trebate biti tamo gdje vaši klijenti ili kupci provode svoje vrijeme: na Internetu.
Tradicionalni marketing postoji u tiskanim oglasima ili telefonskoj komunikaciji.
Digitalni marketing je oglašavanje putem digitalnih kanala kao što su: Google, Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn, Email, Viber, Whatsapp ili oglašavanje na web portalima putem Display oglasa ili PR članaka (i još nismo sve nabrojali).
U današnjem vremenu digitalni marketing presudan za vaše poslovanje i rast vaše tvrtke.
Za razliku od tradicionalnog marketinga digitalni marketing vam omogućava mjerljivo praćenje cijele kampanje od početka do kraja.
Stoga lako možete saznati koliko je klikova imao neki oglas, koliko puta su kupci preuzeli vašu pdf brošuru, koliko vas košta klik na Google tražilici za određene pojmove i ključne riječi.
Ali najveća snaga digitalnog marketinga nalazi se upravo u testiranju različitih strategija i oglasa koji vašoj tvrtki omogućavaju da nauči što vaše kupce stvarno zanima i pristupite im na pravi način.
Danas svaka druga tvrtka ima svoju web stranicu koja im osigurava stalnu prisutnost na Internetu.
A ako nemaju web stranicu, onda imaju barem prisutnost na društvenim mrežama.
Digitalni sadržaj i marketing postali su toliko uobičajeni da ih potrošači očekuju i oslanjaju se na njih kao način učenja o vašim uslugama ili proizvodima.
Točnije da biste bili konkurentni kao tvrtka danas, morat ćete primijeniti neke aspekte digitalnog marketinga i implementirati ih u svojoj tvrtki na dnevnoj bazi.
Stoga smo se odlučili napisati ovaj “kratki” vodič koji će vas polako ali sigurno uvesti u svijet digitalnog marketinga.
Terminologija digitalnog marketinga specifična je i može biti zastrašujuća za one koji se tek upoznaju sa ovim svijetom.
Jezik digitalnog marketinga ispunjen je kraticama, žargonima i akronimima specifičnim za različite prakse digitalnog marketinga poput SEO, PPC, CTR, CPM i slično.
Zbog toga smo napisali ovaj vodič kroz najčešće korištene pojmove i definicija u svijetu digitalnog marketinga.
Većina pojmova i kratica je na engleskom jeziku jer kao takvi se pojavljuju u alatima kao i izvještajima provedbe digitalnih kampanja.
Ako nastavite čitati naučit ćete osnovne pojmove koje se koriste u svakodnevnoj komunikaciji u svijetu digitalnog marketinga.
A / B testiranje naziva se još i split testiranjem.
Ovo je testiranje sa dvije varijable ili prevedeno na hrvatski to znači da istoj publici prikazujemo dvije reklame koje su gotovo iste ali se razlikuju samo npr; po naslovu.
Cilj A/B testiranja je otkriti koja reklama će polučiti bolje rezultate i bolje ostvariti ciljeve kampanje.
B2B digitalni marketing odnosi se na digitalne tehnologije i strategije koje se koriste za dosezanje potencijalnih kupaca koji su u biti druge tvrtke.
B2B je skraćeno za “Business 2 Business”.
B2B metode digitalnog marketinga omogućavaju vam da se usredotočite na ciljanu, mjerljivu i jasno definiranu publiku ili popularno zvanu nišu.
B2B metode digitalnog marketinga uključuju: SEO optimizaciju, marketing na tražilicama, Facebook marketing, Influencer marketing, Content marketing, E-mail marketing, oglašavanje na LinkedIn-u i slično.
Ova vrsta marketinga smatra se učinkovitom u izgradnji svijesti o brandu, a najčešći cilj je prikupljanje leadova tj. drugih tvrtki koji su vaši potencijalni kupci ili klijenti.
B2C digitalni marketing odnosi se na kraticu za “Business 2 Consumer”.
B2C digitalni marketing odnosi se na strategije koje trgovci koriste za promociju proizvoda ili usluga potrošačima.
U B2C marketingu koriste se sve vrste digitalnog marketinga od Google i Facebook oglasa pa sve do izgradnje email liste i email marketinga.
Glavni cilj ove vrste digitalnog marketinga najčešće je prodaja direktno potrošačima.
Brand awareness odnosi se na svijest potrošača i prepoznavanje vaše tvrtke i njenih proizvoda ili usluga.
Spoznaja da vaša tvrtka uopće postoji na tržištu gradi se kroz različite oblike oglašavanja na internetu.
Ova faza marketinga najčešće se koristi na samom početku kada je brend ili tvrtka relativno nepoznata na tržištu.
Cilj ove faze jeste upoznati potrošače sa vašom tvrtkom da bi je uopće uzeli u razmatranje prilikom donošenja odluke o kupovini.
To je osobnost vašeg kupca ili izmišljeni lik kojeg marketing stručnjaci koriste za predstavljanje različitih vrsta kupaca.
Buyer persona često se razrađuje na osnovu istraživanja tržišta i podataka koje tvrtka već ima o postojećim kupcima njihovih proizvoda ili usluga.
Negativna buyer persona predstavlja onu vrstu kupaca koje vaša tvrtka želi izbjeći.
Digitalni marketing omogućuje vam da testiranjem pronađete svoju idealnu buyer personu.
Poziv na akciju odnosi se na naš cilj koju mi želimo da kupac napravi na našoj web stranici ili npr; oglasu na Facebook-u.
CTA je često gumb koji poziva na akciju kao: preuzmite PDF, Kontaktirajte nas, Nazovite nas, Kupite, Kliknite odmah i slično.
CTR je omjer onih koji su kliknuli na oglas i onih koji su vidjeli taj oglas.
Matematički točno bi bilo reći da je CTR je broj klikova koje vaš oglas primi podijeljen s brojem prikaza oglasa:
klikovi na oglas / pojavljivanje oglasa = CTR
Što je CTR postotak veći, a cijena samog klika na oglas niža to je indikator da je oglas kvalitetan, ali ipak ako potrošač ne obavi kupnju na web shopu nakon tog klika potrebno je dodatno optimizirati web stranicu na koju ga oglas šalje.
Chat Bot je računalni program koji se koristi za vođenje razgovora najčešće putem tekstualnih poruka i raznih aplikacija kao što su Facebook Messenger ili Whatsapp.
Chat Bot odgovara na vaše upite na temelju ključnih riječi za koje je programiran.
Prednost korištenja Chat Botova jeste što skraćuje komunikaciju sa kupcima i efikasno odgovara na česta pitanja koja imaju novi kupci koji se prvi put susreću sa vašim proizvodima ili uslugama.
Cijena po kliku (CPC) je novčana vrijednost koju tvrtka potroši za kampanju s plaćanjem po kliku.
Na hrvatskom jeziku to je cijena koju tvrtka plati za jedan klik na određeni oglas na Google tražilici ili na Facebook-u.
Cijena klika može varirati osobito na Google tražilici koja cijene klikova određuje prema ključnim riječima koje imaju određene cijene ovisno o dražbi u trenutku date google pretrage.
Što se više tvrtki natječe na određenu ključnu riječ na Google tražilici cijena klika će biti skuplja.
Cijena po tisuću pojavljivanja vašeg oglasa na ekranu (CPM), gdje M predstavlja rimski broj za 1.000.
Marketinški stručnjaci koriste CPM za mjerenje troškova internetskog oglasa na 1000 pojavljivanja.
Pojam se odnosi na broj prikaza oglasa Facebook-u ili Google tražilici ili na određenim Web stranicama sa display oglasima koje neki zovu i bannerima.
Stopa konverzije (Conversion Rate) odnosi se na postotak posjetitelja vaše web stranice koji izvrše željenu akciju: kupe neki proizvod, preuzmu pdf, pretplate se na vašu email listu, odgovore na upitnik i slično.
Prosječna stopa konverzije ne bi trebala biti manja od 3% prilikom izvršavanja digital marketing kampanje.
Matematički ako je danas 100 potrošača posjetilo vaš web shop i 4 su kupili neki proizvod vaša stopa konverzije je 4%.
Content marketing odnosi se na stvaranje i distribuciju sadržaja na digitalnim kanalima.
Na primjer sadržaj mogu biti korisni: blogovi, videozapisi ili postovi na društvenim mrežama.
Content marketing stvoren je kako bi posjetiteljima pružio korisne informacije i pružio određenu vrijednost.
Optimizacija stope konverzije (Conversion Rate Optimization) odnosi se na granu digitalnog marketinga koja za cilj ima povećati stope konverzije web stranice.
Što je viša stopa konverzije stranice, to je stranica profitabilnija.
Ovdje se najčešće kombinira psihologija potrošača s marketingom i web dizajnom.
Na stopu konverzije vaše web stranice veliki utjecaj ima i brzina učitavanja web stranice zbog čega je često potrebno napraviti i tehničku SEO optimizaciju web stranice.
Trošak dovođenja kupca na web shop ili neku drugu web stranicu odnosi se na troškove potrošene prije prodaje.
Ova metrika nam jasno pokazuje koliko novca možemo trošiti na oglašavanje da bi i dalje ostali profitabilni.
Prevedeno na hrvatski jezik koliko nas oglašivačkih kuna ili dolara košta jedna prodaja ili jedan novi klijent.
Doživotna vrijednost kupca odnosi se na marketinško predviđanje neto dobiti pripisane cijeloj budućnosti odnosa s kupcem.
Automatizacija digitalnog marketinga odnosi se na softver za automatizaciju marketinških akcija i procesa kao npr; MailChimp za slanje e-mailova svima koji su se pretplatili na vaš newsletter ili Chat Bot koji odgovora na poruke automatski.
Marketinške agencije često automatiziraju zadatke koji se ponavljaju poput e-mail kampanja.
Automatizacija marketinga omogućuje tvrtkama bržu prodaju i efikasnije pretvaranje posjetitelja web stranice u kupce.
Kampanje digitalnog marketinga mogu uključivati razne vrste oglašavanja poput PPC-a ili content marketinga.
Marketinške agencije strateški planiraju kampanje za interakciju s potrošačima, konvertiranje posjetitelja u kupce ili usmjeravanje prometa na vašu web stranicu.
Svaka kampanja treba imati jasan cilj kao i izvještaj na kraju kampanje koji pokazuje koliki je npr; conversion rate određene kampanje po njenom završetku ili na dnevnoj bazi.
Plan digitalnog marketinga odnosi se na strukturirani plan izvedbe digitalnog oglašavanja za vašu tvrtku ili brand.
Plan je strateški dokument i koristi se za promociju robne marke, proizvoda ili usluga.
Digitalne tehnologije koriste se za targetiranje idealne publike s ciljem veće stope konverzije.
Izvještaj o rezultatima digitalnog marketinga odnosi se na metrike preko kojih pratimo rezultate i ostvarivanje ciljeva kampanje.
Izvještaji su razlikuju ovisno o ciljevima kampanje koja se provodi i koji je glavni cilj te kampanje.
Ukoliko želite povećati prodaju na svom web shopu glavne metrike koje želite pratiti su: CPM, CTR, i naravno ukupnu konverziju posjetitelja – Conversion Rate.
Display network odnosi se na mrežu web stranica i aplikacija koje marketinškim agencijama omogućuju prikazivanje oglasa na njihovim web stranicama.
Google Ads je display mreža koja se sastoji od preko 2 milijuna web stranica i ima doseg od preko 90% potrošača.
Marketinške agencije zakupe te display oglase ili bannere ciljajući potrošače na prikazivačkoj mreži na temelju različitih kriterija poput ključnih riječi ili tema.
Npr; ukoliko prodajemo auto gume možemo svoje display oglase postaviti samo na web stranicama koje pišu o automobilima.
Marketing putem e-maila odnosi se na upotrebu e-maila za marketinške aktivnosti i kampanje.
Marketing putem e-maila omogućuje agencijama da svoje potencijalne klijente i potencijalne kupce usmjere na personalizirane korisne informacije o poboljšanju njihovog poslovanja i bržem rastu tvrtke.
Email digitalni marketing zamijenio je direktni poštanski marketing i naravno da ima svoju analitiku.
E-trgovina (E-Commerce) odnosi se na direktnu prodaju proizvoda putem interneta.
Uobičajeni način prodaje danas koji se obavlja na web shopu a prodaja se vrši direktno potrošačima.
Facebook oglašavanje odnosi se na Facebook oglasnu mrežu koja se sastoji od Facebook-a, Instagram-a i WhatsUp aplikacije.
Facebook nudi različite vrste oglasa dizajniranih da budu korisni za ciljeve kampanje oglašivača.
Oglašavanje na Facebook-u jedinstveno je po načinu na koji se publika stvara na temelju ogromne količine demografskih podataka iz korisničkih računa na Facebooku koji omogućavaju kvalitetno targetiranje ciljane skupine potrošača.
Google ADs i druge oglasne mreže koriste ključne riječi.
Facebook Ads Manager je alat koji marketinške agencije koriste za stvaranje i optimizaciju Facebook kampanja i oglasa.
U alatu Facebook Ads Manager agencije: stvaraju oglase i prate njihovo izvođenje u vremenskim intervlima prema određenim metrikama kao što su: CTR, CPM i slično.
Facebook Ads Manager nudi mogućnost kreiranja i izvještaja koji pokazuju koliko je neka kampanja ili oglas uspješan u ostvarivanju zadanih ciljeva.
Google Ads omogućuje tvrtkama da dosegnu potrošače putem Googleove tražilice i njihovih prikazivačkih mreža (Display network) kao i YouTube oglasa.
Oglašivači se natječu za ključne riječi tj. fraze koje potrošači pretražuju u Google tražilici.
Zatim Google odluči koja je web stranica najbolja i daje joj prvo mjesto rezultatima pretrage.
Google Analytics je softver dizajniran je za marketare da lakše analiziraju gotovo sve događaje na web stranici.
To uključuje promet na web stranici, definiranje ciljeva koje želimo da korisnik napravi na web stranici, razne metrike od prosječnog zadržavanja korisnika na web stranici do podataka sa kojeg uređaja je korisnik pristupio web stranici i iz koje države.
Google analitika je poput kompasa za vlasnike web stranice koji nam kroz razne metrike govori što trebamo popraviti na web stranici da bismo povećali konverzije i ostvarili veću dobit.
Google Search Console ranije je bila poznata kao Webmaster Tools.
Ovaj alat uključuje različita područja za marketinške stručnjake koji mogu analizirati podatke i procjeniti izvedbu njihove web stranice.
Google Search Conosle mjeri organski CTR, i pokazuje koje ključne riječi su dovele korisnike na našu web stranicu.
Ovaj Google-ov alat osigurava vidljivost web mjesta na stranicama za pretraživanje jer signalizira Google bot-u da indekisara nove web stranice.
Google My Business odnosi se na Googleovu platformu koja nam omogućuje kreiranje Google poslovne stranice i dodavanje naše tvrtke na Google mapu.
Možemo unijeti informacije koje će se pojaviti u rezultatima za pretraživanje, pretraživanjima mjesta i adresa na Google mapama i još mnogo toga.
Naziv i podaci o tvrtki, link na web stranicu, radno vrijeme vidljivi su putem ove Googleove platforme.
Google My Business idealan je za lokalni SEO jer se podaci o tvrtki pojavljuju u Googleovim rezultatima pretraživanja kada se ime tvrtke unese u tražilicu.
Impressions ili broj impresija jeste broj prikaza vašeg oglasa na ekranu.
Na primjer, ako je udio pojavljivanja oglasa iz neke PPC kampanje 50%, tada je oglas prikazan 5 od 10 mogućih puta.
Ova metrika koristi se u PPC kampanjama.
Instagram oglašavanje odnosi se na plaćeno oglašavanje na platformi Instagram.
Oglasi za Instagram također se kreiraju u Facebook Bussines Manageru.
Ključne riječi odnose se na riječ ili frazu koju korisnici upisuju u Google tražilicu s ciljem da pronađu određeni sadržaj, da kupe neki proizvod da pronađu adresu neke tvrtke i slično.
Google i druge tražilice prepoznaju ključne riječi u pretraživačima za pretraživanje i povezuju ih sa web relevatnim web stranicama koje sadržavaju tu ključnu riječ.
Digitalni marketing može biti ključna riječ za određene vrste pretrage na Google tražilici.
Ukoliko je vaša web stranica dobro SEO optimizirana bit će na vrhu organskih rezultata pretrage za vama važne ključne riječi.
Ključne riječi se također koriste u PPC marketingu gdje se plaćenim kampanjama na Google tražilici kupuju klikovi izazvani upisivanjem određenih ključnih riječi u pretragu.
Istraživanje i pronalazak relevantnih ključnih riječi odnosi se na praksu optimizacije web stranice za tražilice koju SEO agencije koriste da pozicioniraju vašu web stranicu na prvo mjesto rezultata pretrage.
Ključne riječi relevantne za njihovu temu istražuju se i koriste za postizanje boljeg poretka na tražilicama kao i pružanja korisnicima kvalitetnijih informacija o traženoj temi.
Kanali digitalnog marketinga odnose se na to gdje se događa oglašavanje: tražilice, web stranice, mobilne aplikacije, e-mail, društvene mreže ili se radi o organskim SEO člancima točnije content marketingu.
Digitalni marketing ima svoje kanale koji omogućavaju marketinškim agencijama i stručnjacima targetiranje željene publike, izgradnju svijesti o nekom brandu ili firmi kao i povećanje prodaje na web shopu.
Landing page je odredišna web stranica na koju se korisnik šalje nakon klika na oglas ili link.
Optimizacija Lading page-a je postupak analize i poboljšanja elemenata na web stranici s ciljem povećanja konverzija.
Često to iziskuje i tehnički SEO koji podrazumijeva analizu i optimizaciju da brzina web stranice bude bolja.
Pojam Lead odnosi se na potencijalnog kupca vaše usluge ili proizvoda.
Potrošača se smatra potencijalnim kupcem jer je pokazao zanimanje za određeni proizvod ili uslugu svojim ponašanjem na internetu.
Prikupljanje podataka od zainteresiranih kupaca kao što su e-mail adrese naziva se Lead Generation proces ili Lead kampanja.
Lokalni SEO odnosi se na lokalnu optimizaciju za tražilice.
Lokalna optimizacija tražilice slična za cilj ima stvaranje vidljivosti web stranice na organskim stranicama rezultata pretraživanja ali za lokalne upite.
Lokalni SEO koristi se za pomoć tvrtkama da promoviraju svoje proizvode i usluge lokalnim kupcima.
Meta tagovi su tekstualni isječci dodani u kod web-stranice za lakše indeksiranje web stranice služe pretraživačima radi boljeg prepoznavanja sadržaja stranice.
Meta podaci pomažu tražilicama u odluci o relevantnim informacijama s web stranice koje će se prikazati u rezultatima pretraživanja za određeni upit.
Meta tagovi uključuju razne informacije o stranici, primjerice kada je ta stranica objavljena, autor i naslov stranice te opise slika na web stranici.
Optimizacija web stranice za mobilne uređaje kako bi se osiguralo da je web stranica dizajnirana tako da uzima u obzir različite veličine zaslona i vremena učitavanja.
Ako je web stranica mobile-friendly tada pruža jasan prikaz web stranice na bilo kojem zaslonu veličine.
On Page SEO je praksa optimiziranja sadržaja na web stranicama kako bi se bolje rangirale u tražilicama poput Google tražilice.
U On Page SEO znači optimizacija meta tagova, naslova, te tehnički dio SEO gdje se optimizira i sama brzina učitavanja web stranice kao i struktura podataka na web stranici.
Organski promet jeste izvor prometa na web stranici koji je rezultat SEO optimizacije web stranice i dobre pozicije na rezultatima pretrage.
Google i druge tražilice koriste različite kriterije za rangiranje web stranica na rezultatima pretrage kao što su: brzina učitavanja web stranice, mobile-friendly web stranice, relevantan sadržaj i slično.
Plaćanje po kliku može se odnositi i na Google ili Facebook plaćeno oglašavanje.
Korisnici plaćaju prikazivanje oglasa na platformama; međutim, naplaćuje im se tek kada netko klikne na oglas.
Na primjer, Google Ads je Googleova PPC platforma za oglašavanje gdje ključne riječi koje korisnici upisuju u tražilici uzrokuju aktivaciju i prikazivanje oglasa koji se pojavi prvi na rezultatima Google pretrage.
Tek kada korisnik klikne na link tog oglasa tada se naplaćuje cijena klika za ključnu riječ koja je pokrenula oglas.
Upiti su izrazi koje korisnici upisuju u tražilicu još ih nazivamo i ključne riječi.
Primjer ključne riječi može biti upit “ženski frizerski salon u zadru”.
A web stranica ženskog frizerskog salona u zadru koja se pojavi na prvom mjestu u organskim rezultatima pretrage je odlično SEO optimizirana za ovu ključnu riječ.
Poredak ili page rank se odnosi na opći pojam povezan s pozicijom vaše web stranice u rezultatima pretrage.
Web stranici nikada nije 100% zajamčeno prvo mjesto na rezultatima organske pretrage.
Poredak organskih rezultata ovisi o tome koja je ključnu riječ upisana u tražilicu, tako da vaša web stranica može biti na prvom mjestu rezultata pretrage za neke ključne riječi ali za druge ključne riječi može imati lošiju poziciju.
Poziciju web stranice u rezultatima organske pretrage može se poboljšati kvalitetnom SEO optimizacijom i kvalitetnim backlinkovima koji pokazuju na vašu web stranicu.
Remarketing je vrsta plaćenog oglasa koji se prikazuje posjetiteljima nakon pregleda određenog videa ili posjete vašoj web stranici.
Kada potrošač posjeti vašu web stranicu, kolačići (cookies) i Facebook pixel prikupljaju i pohranjuju podatke o posjetu u posjetiteljev preglednik.
Kad posjetitelj posjeti drugu web stranicu kolačić može omogućiti ponovno prikazivanje oglasa istog oglašivača, stoga se stječe dojam da vas jedan te isti oglas slijedi.
Responzivni web dizajn omogućava web stranicama da svoj sadržaj prilagode veličini zaslona uređaja na kojem se prikazuju.
Drugim riječima, cjelovit i ispravan vizualni prikaz sadržaja web stranice točno se prikazuje bez obzira na veličinu ekrana uređaja.
Povrat novca potrošenog za oglašavanje (ROAS) najvažnija je marketinška je metrika koja mjeri učinkovitost digitalne reklamne kampanje.
Kako se izračunava ROAS?
Vrijednost konverzija / Trošak oglašavanja = ROAS
Digitalni marketing koristi ovakve metrike koje jasno pokazuju koliko je uspješna određena kampanja na digitalnim kanalima.
SEM se odnosi na dvije vrste digitalnog marketinga: SEO i PPC.
Prvo, SEM se odnosi na digitalni marketing na tražilicama kao što su Google ili Bing kroz kvalitetane SEO kampanje i content marketing.
Drugo, SEM se odnosi na digitalni marketing plaćenim oglasima na tražilici poput PPC kampanja.
SEO je strategija digitalnog marketinga za poboljšanje pozicije vaše web stranice na organskim rezultatima pretraživanja.
SEO se sastoji od različitih metodologija poput content marketina, stjecanja backlinkova kao i tehničke optimizacije web stranice.
SERP je stranica s rezultatima pretrage Google tražiliceto je u biti popis rezultata pretraživanja kada korisnik izvrši pretragu za određenu ključnu riječ.
Na primjer, korisnik u svoj preglednik upiše ključnu riječ “najbliži autobusni kolodvor” na SERP-u će se prikazati adrese autobusnih kolodvora u odnosu na lokaciju korisnika.
Posjetitelj se usmjerava na web stranicu s neke od platformi društvenih mreža kao što su: Facebook, Instagram, Twitter ili Pinterest.
Kada posjetitelj klikne na oglas taj klik ga vodi na web stranicu oglašivača i njihov se posjet smatra prometom sa društvenih mreža.
Promet sa društvenih mreža možemo dobiti plaćenim ili organskim oglašavanjem na digital marketing kanalima.
Ciljna publika je određena skupinu ljudi sa zajedničkim interesima i osobinama koje se podudaraju sa zadanom buyer personom za određeni proizvod ili uslugu.
Drugim riječima, oni su publika koja će vjerojatno biti najviše zainteresirana za za kupnju određenog proizvoda ili usluge.
Digitalni marketing zasniva se na testiranju i pronalasku one publike koja je idealan kupac za usluge i proizvode koji se oglašavaju na Facebook ili Google platformi.
Tehnički SEO pomaže alatima za indeksiranje, koji se nazivaju i botovima, da učinkovitije čitaju i ocjenjuju i indeksiraju vašu web stranicu.
Tehnički SEO ne odnosi se na bilo koji sadržajni dio web stranice kao što je npr blog post, ako se napravi dobra tehnička optimizacija web stranice, Google tražilica lakše će pronaći sadržaj i samim time ga brže indeksirati i nuditi kao rezultat pretrage.
Vrijeme provedeno na stranici (time on page) je metrika koja odgovara na pitanje koliko se korisnik zadržava na web stranici.
Google Analytics koji pomoću vremenskih oznaka bilježi učitavanje stranica i na taj način izračunava koliko se u prosjeku korisnici zadržavaju na web stranici.
IP adrese koriste se za praćenje jedinstvenih posjetitelja i ovu metriku također možemo pratiti u Google Analytics sustavu.
Više posjeta sa istog uređaja koji ima istu IP adresu neće se smatrati jedinstvenom posjetom.
Tek njihov prvi posjet web stranici svrstava ih u jedinstvene posjetitelje.
Ovaj pojam naziva se još unique selling proposition (USP), vaš UVP jasno opisuje benefite vaše ponude, kako rješavate probleme svojih kupaca i što vas razlikuje od konkurencije.
Vaš UVP treba biti istaknut na vašoj web stranici kao i u svakoj marketinškoj kampanji.
Broj posjeta web stranici je metrika koja koja se još naziva i sesijama.
Ova metrika jako je važna u digitalnom marketingu jer se koristi zajedno sa stopom konverzije kako bi se bolje razumjelo koliko udio posjetitelja napravi željene akcije tj. konverziju.
XML dokument koristi se za kategorizaciju svih relevantnih stranica, datoteka, blog postova itd. web stranice.
XML sitemapa vaše web stranice za cilj ima pomoći botovima Google tražilice da identificiraju bitne dijelove vaše web stranice i govore Google botu što treba indeksirati.